Проект резолюції

Резолюція
тематичного напряму № 5 «Розвиток професійної компетентності фахівця у системі неперервної освіти»
Міжнародної науково-практичної конференції
«Неперервна освіта нового сторіччя: досягнення та перспективи»


18-25 квітня 2016 р.
м. Запоріжжя, Україна

Робота секції була організована за наступними напрямками:
1. Актуальні проблеми формування та розвитку професійної компетентності фахівців: управлінський аспект.
2. Психолого-педагогічний супровід розвитку професійної компетентності педагога у системі неперервної освіти.
3. Теорія і практика формування професійної компетентності педагогів загальноосвітніх та спеціальних закладів освіти.
4. Андрагогічні засади розвитку професійної компетентності фахівця.
В ході обговорення учасники конференції відзначили:
- актуальність проблеми формування та розвитку професійної компетентності фахівця у системі неперервної освіти;
- актуальність питань розвитку теорії та практики психолого-педагогічного супроводу розвитку професійної компетентності фахівця у системі неперервної освіти;
- необхідність розробки інноваційних технологій управління процесами формування та розвитку професійної компетентності фахівців;
-  необхідність оновлення змісту, форм і методів навчання, а також науково-методичного супроводу професійного розвитку фахівців на основі системного, синергетичного, суб'єктного, аксіологічного і компетентнісного підходів.
- необхідність створення та впровадження технології психолого-педагогічного супроводу розвитку професійної компетентності фахівців у системі неперервної освіти;
- необхідність постійної роботи над створенням умов для безперервного розвитку професійної компетентності фахівця у системі освіти на андрагогічних засадах;
- необхідність постійного наукового супроводу забезпечення належної якості освітніх послуг дітям з особливими потребами, удосконалення змісту програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників спеціальних навчальних закладів та загальноосвітніх шкіл, важливість постійного оновлення фахових знань педагогічних працівників з урахуванням сучасної освітньої політики МОН;
- провідний вклад Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти у вирішення завдань формування та розвитку професійної компетентності фахівців системи освіти Запорізького регіону;
- необхідність сприянню міжнародного співробітництва з освітніми установами ближнього та дальнього зарубіжжя.

Учасники конференції звертаються з пропозиціями:
Міністерству освіти і науки України:
- запровадити державні програми фінансування міжнародного стажування та підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників з метою розвитку їх професійної компетентності.
- вдосконалити нормативну базу післядипломної педагогічної освіти з урахуванням специфіка функціонування інститутів післядипломної педагогічної освіти.

Інституту інноваційних технологій і змісту навчання МОН України:
- удосконалити нормативно-правову базу, організаційні та фінансові механізми, які забезпечать успішне формування професійної компетентності керівників навчальних закладів в умовах вищої і післядипломної освіти;
- оновити стандарти професійної підготовки та підвищення кваліфікації керівників закладів освіти;
- розробити систему психолого-педагогічного супроводу розвитку професійної компетентності фахівців;
- розробити методичні рекомендації щодо використання інноваційних технологій формування та розвитку професійної компетентності фахівця у системі неперервної освіти;
- приділяти особливу увагу і підтримувати ініціативу регіонів у розробці комплексних проектів в галузі розвитку професійної компетентності фахівця.

Інституту психології МОН України:
- удосконалити систему підготовки психологів для впровадження технології психолого-педагогічного супроводу розвитку професійної компетентності педагога у системі неперервної освіти;
- забезпечити психологічні служби навчальних закладів психодіагностичним інструментарієм для визначення рівня професійної компетентності педагога.

Місцевим органам управління освітою:
- сприяти реалізації програм розвитку психолого-педагогічного супроводу розвитку професійної компетентності педагога у системі неперервної освіти;
- сприяти впровадженню технології психолого-педагогічного супроводу розвитку професійної компетентності педагога у навчальних закладах Запорізької області;
- фінансувати участь науково-педагогічних та педагогічних працівників у міжнародних програмах щодо розвитку професійної компетентності педагога;
- фінансувати впровадження інноваційних технологій формування та розвитку професійної компетентності фахівців.

Керівникам освітніх установ:
-  створити умови для неперервного розвитку професійної компетентності педагогічних працівників та управлінських кадрів у закладах освіти;
- сприяти процесам саморозвитку та самовдосконалення педагогічних та управлінських кадрів у закладах освіти;
- брати участь у міжнародних, всеукраїнських та обласних заходах спрямованих на розвиток професійної компетентності педагогічних та управлінських кадрів.

Обласним інститутам післядипломної педагогічної освіти
-  активізувати діяльність з розробки та реалізації освітніх програм, що забезпечують розвиток професійної компетентності керівників закладів освіти, їх готовності до впровадження інноваційних управлінських технологій;
- продовжити роботу по впровадженню кредитно-модульної накопичувальної системи, що забезпечує безперервність, варіативність, індивідуальну спрямованість курсової підготовки керівників закладів освіти та працівників психологічних служб;
- на курсах підвищення кваліфікації педагогів приділяти значну увагу питанням розвитку професійної компетентності та професійного розвитку;
- впроваджувати в навчальний процес розвивальні технології, які створюють умови для розвитку професійного мислення, професійної рефлексії та професійної компетентності педагогічних працівників;
- на курсах підвищення кваліфікації педагогічних працівників впроваджувати спецкурси, метою яких є підвищення психологічної компетентності слухачів;
- на курсах підвищення кваліфікації практичних психологів та соціальних педагогів впровадити спецкурс, метою якого є оволодіння технологією психолого-педагогічного супроводу розвитку професійної компетентності педагога.

Запорізькому обласному інституту післядипломної педагогічної освіти
на міжнародному рівні: сприяти розвитку співпраці ЗОІППО з міжнародними партнерами з Республіки Казахстан, Ізраїлю та Швеції, а саме:
-  узгодити науково-дослідницьку діяльність по розробці і реалізації новітніх технологій розвитку професійної компетентності керівників та їх функціональної грамотності на основі коллаборативної взаємодії та діалогу;
- активізувати спільну інноваційну освітню діяльність, впровадження технологій медіаосвіти управлінських кадрів, проведення міжнародних навчальних і науково-методичних семінарів, вебінарів, круглих столів;
-  об'єднати зусилля з впровадження системи психолого-педагогічного супроводу розвитку професійної компетентності керівників шляхом: професійної, соціально-психологічної підтримки в умовах професійної дезадаптації, активізації ресурсів професійного саморозвитку; забезпечення психологічної самокорекції стилю управління; профілактики професійного вигорання, професійних деформацій і деструкцій; забезпечення мотивації професійної мобільності; підвищення психологічної грамотності керівників;
-  створити єдиний освітній інтернет-портал, метою якого є презентація досвіду впровадження новітніх наукових і освітніх технологій в системі підготовки, підвищення кваліфікації та психолого-педагогічного супроводу керівників систем освіти різних країн;
- активізувати спільну наукову діяльність: розробка спільних наукових проектів; публікація колективних монографій; проведення спільних міжнародних науково-практичних конференцій, семінарів, форумів;
- проводити наукові стажування, взаємообмін провідними фахівцями з метою підвищення якості післядипломної педагогічної освіти керівників;
на всеукраїнському рівні:
- брати участь у всеукраїнських проектах по сприянню формування та розвитку професійної компетентності педагогічних кадрів;
- сприяти встановленню наукових зв’язків з ОІППО інших регіонів України;
- сприяти обміну досвідом формування та розвитку професійної компетентності фахівця у інших регіонах України;
на місцевому рівні:
- розробляти програми розвитку професійної компетентності фахівця;
- впроваджувати у освітню діяльність інноваційні технології формування та розвитку професійної компетентності педагогічних працівників;
- здійснювати професійний супровід формування та розвитку професійної компетентності фахівця на науковому, науково-методичному та практичному рівні.

Учасники конференції вважають  плідним обмін думками і досвідом, який відбувся в ході обговорення представлених матеріалів, висловлюють впевненість в тому, що цілеспрямована, системна і систематична робота за всіма зазначеними напрямками сприятиме досягненню стратегічних орієнтирів розвитку вітчизняної освіти, відновлення і зміцнення інтелектуального і духовного потенціалу країни.

Немає коментарів:

Дописати коментар