Резолюція
тематичного напряму № 5 «Розвиток професійної компетентності фахівця у системі
неперервної освіти»
Міжнародної науково-практичної конференції
«Неперервна освіта нового сторіччя: досягнення та перспективи»
18-25 квітня 2016 р.
м. Запоріжжя, Україна
Робота секції була організована за наступними напрямками:
1. Актуальні
проблеми формування та розвитку професійної компетентності фахівців:
управлінський аспект.
2. Психолого-педагогічний
супровід розвитку професійної компетентності педагога у системі неперервної
освіти.
3. Теорія
і практика формування професійної компетентності педагогів загальноосвітніх та
спеціальних закладів освіти.
4. Андрагогічні
засади розвитку професійної компетентності фахівця.
В ході обговорення учасники конференції відзначили:
- актуальність проблеми
формування та розвитку професійної компетентності фахівця у системі неперервної
освіти;
- актуальність питань
розвитку теорії та практики психолого-педагогічного супроводу розвитку професійної компетентності фахівця у системі неперервної освіти;
- необхідність розробки
інноваційних технологій управління процесами формування та розвитку професійної
компетентності фахівців;
- необхідність оновлення
змісту, форм і методів навчання, а також науково-методичного супроводу
професійного розвитку фахівців на основі
системного, синергетичного, суб'єктного,
аксіологічного і компетентнісного підходів.
- необхідність
створення та впровадження технології психолого-педагогічного супроводу
розвитку професійної компетентності фахівців у системі неперервної освіти;
- необхідність постійної
роботи над створенням умов для безперервного розвитку професійної
компетентності фахівця у системі освіти на андрагогічних засадах;
- необхідність постійного
наукового супроводу забезпечення належної якості освітніх послуг дітям з особливими
потребами, удосконалення змісту програм підвищення кваліфікації педагогічних
працівників спеціальних навчальних закладів та загальноосвітніх шкіл,
важливість постійного оновлення фахових знань педагогічних працівників з
урахуванням сучасної освітньої політики МОН;
- провідний вклад Запорізького
обласного інституту післядипломної педагогічної освіти у вирішення завдань
формування та розвитку професійної компетентності фахівців системи освіти Запорізького
регіону;
- необхідність сприянню міжнародного
співробітництва з освітніми установами ближнього та дальнього зарубіжжя.
Учасники конференції звертаються з пропозиціями:
Міністерству
освіти і науки України:
- запровадити
державні програми фінансування міжнародного стажування та підвищення
кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників з метою розвитку їх
професійної компетентності.
- вдосконалити
нормативну базу післядипломної педагогічної освіти з урахуванням специфіка
функціонування інститутів післядипломної педагогічної освіти.
Інституту інноваційних
технологій і змісту навчання МОН України:
- удосконалити
нормативно-правову базу, організаційні та фінансові механізми, які забезпечать
успішне формування професійної компетентності керівників навчальних закладів в
умовах вищої і післядипломної освіти;
- оновити
стандарти професійної підготовки та підвищення кваліфікації керівників закладів
освіти;
- розробити
систему психолого-педагогічного супроводу розвитку професійної компетентності
фахівців;
- розробити методичні рекомендації щодо використання інноваційних
технологій формування та розвитку професійної компетентності фахівця у системі
неперервної освіти;
- приділяти особливу увагу і підтримувати ініціативу регіонів у
розробці комплексних проектів в галузі розвитку професійної компетентності
фахівця.
Інституту
психології МОН України:
- удосконалити
систему підготовки психологів для впровадження технології
психолого-педагогічного супроводу розвитку професійної компетентності педагога
у системі неперервної освіти;
- забезпечити психологічні служби навчальних закладів психодіагностичним
інструментарієм для визначення рівня професійної компетентності педагога.
Місцевим
органам управління освітою:
- сприяти
реалізації програм розвитку психолого-педагогічного супроводу розвитку
професійної компетентності педагога у системі неперервної освіти;
- сприяти
впровадженню технології психолого-педагогічного
супроводу розвитку професійної компетентності педагога у навчальних закладах
Запорізької області;
- фінансувати
участь науково-педагогічних та педагогічних працівників у міжнародних програмах
щодо розвитку професійної компетентності педагога;
- фінансувати
впровадження інноваційних технологій формування та розвитку професійної
компетентності фахівців.
Керівникам
освітніх установ:
- створити умови
для неперервного розвитку професійної компетентності педагогічних працівників
та управлінських кадрів у закладах освіти;
- сприяти
процесам саморозвитку та самовдосконалення педагогічних та управлінських кадрів
у закладах освіти;
- брати участь у міжнародних, всеукраїнських та обласних
заходах спрямованих на розвиток професійної компетентності педагогічних та
управлінських кадрів.
Обласним
інститутам післядипломної педагогічної освіти
- активізувати
діяльність з розробки та реалізації освітніх програм, що забезпечують розвиток
професійної компетентності керівників закладів освіти, їх готовності до
впровадження інноваційних управлінських технологій;
- продовжити
роботу по впровадженню кредитно-модульної накопичувальної системи, що
забезпечує безперервність, варіативність, індивідуальну спрямованість курсової
підготовки керівників закладів освіти та працівників психологічних служб;
- на
курсах підвищення кваліфікації педагогів приділяти значну увагу питанням
розвитку професійної компетентності та професійного розвитку;
- впроваджувати
в навчальний процес розвивальні технології, які створюють умови для розвитку
професійного мислення, професійної рефлексії та професійної компетентності
педагогічних працівників;
- на
курсах підвищення кваліфікації педагогічних працівників впроваджувати
спецкурси, метою яких є підвищення психологічної компетентності слухачів;
- на
курсах підвищення кваліфікації практичних психологів та соціальних педагогів
впровадити спецкурс, метою якого є оволодіння технологією
психолого-педагогічного супроводу розвитку професійної компетентності педагога.
Запорізькому
обласному інституту післядипломної педагогічної освіти
на міжнародному рівні:
сприяти розвитку співпраці ЗОІППО з міжнародними партнерами з Республіки
Казахстан, Ізраїлю та Швеції, а саме:
- узгодити науково-дослідницьку
діяльність по розробці і реалізації новітніх технологій розвитку професійної
компетентності керівників та їх функціональної грамотності на основі
коллаборативної взаємодії та діалогу;
- активізувати
спільну інноваційну освітню діяльність, впровадження технологій медіаосвіти
управлінських кадрів, проведення міжнародних навчальних і науково-методичних
семінарів, вебінарів, круглих столів;
- об'єднати
зусилля з впровадження системи психолого-педагогічного супроводу розвитку
професійної компетентності керівників шляхом: професійної,
соціально-психологічної підтримки в умовах професійної дезадаптації,
активізації ресурсів професійного саморозвитку; забезпечення психологічної
самокорекції стилю управління; профілактики професійного вигорання, професійних
деформацій і деструкцій; забезпечення мотивації професійної мобільності;
підвищення психологічної грамотності керівників;
- створити єдиний
освітній інтернет-портал, метою якого є презентація досвіду впровадження
новітніх наукових і освітніх технологій в системі підготовки, підвищення
кваліфікації та психолого-педагогічного супроводу керівників систем освіти
різних країн;
- активізувати
спільну наукову діяльність: розробка спільних наукових проектів; публікація
колективних монографій; проведення спільних міжнародних науково-практичних
конференцій, семінарів, форумів;
- проводити
наукові стажування, взаємообмін провідними фахівцями з метою підвищення якості
післядипломної педагогічної освіти керівників;
на всеукраїнському рівні:
- брати
участь у всеукраїнських проектах по сприянню формування та розвитку професійної
компетентності педагогічних кадрів;
- сприяти встановленню наукових зв’язків з ОІППО інших регіонів України;
- сприяти
обміну досвідом формування та розвитку професійної компетентності фахівця у
інших регіонах України;
на місцевому рівні:
- розробляти
програми розвитку професійної компетентності фахівця;
- впроваджувати
у освітню діяльність інноваційні технології формування та розвитку професійної
компетентності педагогічних працівників;
- здійснювати
професійний супровід формування та розвитку професійної компетентності фахівця
на науковому, науково-методичному та практичному рівні.
Учасники конференції вважають плідним обмін думками і досвідом, який
відбувся в ході обговорення представлених матеріалів, висловлюють впевненість в
тому, що цілеспрямована, системна і систематична робота за всіма зазначеними
напрямками сприятиме досягненню стратегічних орієнтирів розвитку вітчизняної
освіти, відновлення і зміцнення інтелектуального і духовного потенціалу країни.
Немає коментарів:
Дописати коментар